Main fundraiser photo

Support for Nepal Mission Trip

Donation protected
My name is Giuseppe, and I am a born-again Christian who has faithfully served the Lord within my local church for over a decade. As a certified Christian counselor, I have dedicated myself to helping individuals struggling with addiction. Through one-on-one counseling and leading a support group, I aim to guide people away from enslavement and sinful behavior.

Recently, my friend and Pastor Aleks shared an urgent need: to travel to Nepal and address addiction-related challenges. After prayerful consideration, I felt compelled to offer my availability for this mission. Our goal is to share the Gospel and train local pastors in addressing addiction from a biblical perspective.

Nepal, unfortunately, lacks widespread access to theological education, particularly concerning addiction. The country grapples with two prevalent addictions—alcohol, heroin, cannabis and a new cheap drug called PANI—especially among its young population, minorities, women, and low caste people. Alongside Pastor Aleks, I anticipate opportunities to share the Gospel with students in high schools.

To facilitate this mission, I have initiated a fundraiser. The funds raised will cover essential expenses, including plane tickets, local travel, accommodation, and meals. Our training sessions are planned for two or three locations: Rasuwa, Nawalparasi, and/or Bardia. If time permits, we hope to visit the orphanage in Jumla as well. Additionally, the funds will provide teaching materials in English.

The mission is called YWAM (Youth with a mission) and the trip is scheduled for fall 2024, likely from September 28th to October 12th. To ensure timely arrangements, we aim to secure the necessary funds by August 31st.

Nepal is a country where many people are “distressed and dispirited, like sheep without a shepherd” (Matthew 9:35-38). Inspired by Jesus’ words, I am committed to being faithful and following His lead. The harvest is abundant, but the workers are few. This mission presents a unique opportunity to impact souls with the Gospel and biblical teaching in remote areas, for the glory of God and the advancement of His Kingdom.

Thank you for taking the time to read this letter.

Blessings, Giuseppe

Il mio nome è Giuseppe, e sono un credente nato di nuovo. Ho servito il Signore nella mia chiesa locale per oltre un decennio. Ho ottenuto una certificazione come Consulente Cristiano per aiutare persone con problemi di dipendenza. Fornisco consulenza individuale e conduco un gruppo di supporto nella mia chiesa per aiutare le persone con le loro schiavitù e problemi con il peccato. Quando il mio amico e pastore Aleks ha condiviso con me la necessità e l’opportunità di andare in Nepal per condividere il Vangelo e formare pastori nell’ambito delle dipendenze, dopo un periodo di preghiera ho realizzato il bisogno di queste persone e ho dato la mia disponibilità ad andare e servire il Signore là.
Ho cominciato questa raccolta di fondi perché desidero collaborare con la missione YWAM (Giovani con una Missione) per aiutare a formare pastori e leader cristiani nel paese del Nepal. Il Nepal è uno di quei paesi dove c’è poco accesso all’istruzione teologica, soprattutto nell’approccio biblico alle dipendenze. Questo paese è devastato dalle due principali dipendenze, soprattutto nella popolazione giovane: l’alcol e la marijuana. Con il mio amico e pastore Aleks, avremo anche opportunità di condividere il Vangelo in diverse scuole superiori dove la popolazione è principalmente giovane.
Questo fondo aiuterà a coprire i costi dei biglietti aerei, dei viaggi locali, dell’alloggio e del cibo. Terremo corsi di formazione in 2 o 3 località: Rasuwa, Nawalparasi e/o Bardia. Se avremo tempo cercheremo anche di visitare l’Orfanotrofio in Jumla. Il costo coprirà anche le risorse per i materiali didattici delle lezioni in inglese.
Il viaggio avrà luogo quest’autunno 2024, probabilmente dal 29 settembre al 13 ottobre. Il fondo sarà necessario entro la fine del 31 agosto in modo da avere abbastanza tempo per acquistare i biglietti e pianificare l’itinerario tra le diverse località con le classi di formazione.
Il Nepal è un paese in cui ci sono molte persone “afflitte e scoraggiate, come pecore senza pastore” (Matteo 9:35-38). Sono toccato dalle parole di Gesù e desidero essere trovato fedele e andare dove Egli mi guida, perché “la messe è abbondante” ma “gli operai sono pochi”. Questa è una grande opportunità per me e per voi di aiutarmi a raggiungere anime con il Vangelo e l’insegnamento biblico nelle aree remote di questo mondo, per la gloria di Dio e per l’avanzamento del suo Regno.
Grazie per il tempo che hai dedicato a leggere questa lettera.
Che Dio ti benedica,
Giuseppe
Donate

Donations 

    Donate

    Organizer

    Giuseppe Frasca
    Organizer
    Swedesboro, NJ

    Your easy, powerful, and trusted home for help

    • Easy

      Donate quickly and easily

    • Powerful

      Send help right to the people and causes you care about

    • Trusted

      Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee