Campanha Participativa de Bio-Gaia

(You can find an English Translation below Portuguese)

BioGaia / Donativos

Será efectuada pela associação francesa :

ALADAS - Association Les Amis Des Abeilles Sauvages

Contribua para a criação do Espaço BioGaia: garantia de uma vida saudável para todos!

Contamos com a sua participação, para a reconstrução do espaço BioGaia, como? Através do seu donativo: o Espaço BioGaia, é uma garantia para ter uma vida saudável no futuro, ou seja, viver os seus dias em plena saúde!

Desde 2019, que iniciamos este projecto com a aquisição deste local, abandonado há cerca de 15 anos, um espaço de convivência para atender às necessidades da comunidade local.

O nosso objectivo é devolver a este espaço repleto de biodiversidade, a beleza e a harmonia que fizeram desta propriedade, no passado, um espaço de vida excepcional, e incluí-la num projeto de economia local e sustentável.

O LUGAR



A propriedade, denominada "ESPAÇO BioGaia" em referência à Terra, situa-se num cenário idílico, no coração da primeira BioRegião de Portugal, no concelho de Idanha-a-Nova.

Com mais de 7000m² de terreno fértil, ela é rica em oliveiras e várias árvores de fruto, com anexos agrícolas e um edifício de três pisos, com uma fachada tradicional portuguesa de uma riqueza arquitectónica extrema, mas que outrora foi consumida pelo fogo.

Lançamos hoje o nosso apelo a donativos para renovar e reanimar este espaço que, através do nosso projeto, contribuirá para a criação de um mundo melhor centrado na ecologia global.



A NOSSA MISSÃO

A visão estratégica do projeto do espaço BioGaia desenvolve-se em torno de diferentes eixos, desde a ecologia global, à saúde… ao equilíbrio e ao bem-estar dos indivíduos.

O centro da nossa missão assenta em 8 pilares de actuação :


PILAR 1 : SAÚDE
O acesso a uma ampla variedade de terapias naturais, para todos, é o nosso principal objectivo.
A participação de diferentes terapeutas permitirá o acesso a muitas prácticas de saúde naturais.
Estadias "saudáveis". Com consultas e tratamentos individuais, oferecidos conforme avaliaçao.
Essas práticas incluem naturopatia, biomagnetismo, homeopatia, acupuntura, hidroterapia, massoterapia, reflexologia, qi gong, yoga, etc.


PILAR 2 : A FORMAÇÃO

Este 2º pilar é um elemento fundamental, porque o nosso motor é "facilitar o acesso ao conhecimento".
Serão proporcionadas acções de formação, na forma de cursos teóricos presenciais ou à distância, workshops e seminários em diferentes idiomas (em particular português, francês e inglês) nas áreas de saúde natural, agricultura biológica, artesanato e tudo o que gira em torno da ecologia humana, animal e vegetal.
Também está previsto a formação em eco-construção, em particular yurts e “tiny houses”.



PILAR 3 : NUTRITERAPIA

Iniciação à cozinha saudável com a preparação de refeições terapêuticas individualizadas, utilizando ingredientes biológicos locais. Com a participação de várias empresas parceiras.


PILAR 4 : ACOLHIMENTO DE RESIDENTES SÉNIORES

Alojamento destinado a séniores, que pretendem viver o resto da sua vida, numa estância de férias intergeracional, mantendo um estilo de vida activa à sua medida. Fonte de bem-estar e rejuvenescimento, esta abordagem permitrá um acesso simplificado a cuidados naturais de saúde e bem-estar numa abordagem multidisciplinar.



PILAR Nº 5 : EVENTOS CULTURAIS

Dar vida a este espaço e permitir a todos, descobrir ou actualizar os seus conhecimentos nas diversas áreas da saúde e bem-estar é um dos nossos objectivos.
Serão assim organizados regularmente eventos, seminários ou conferências em parceria com diversas organizações e formadores que se identifiquem com a nossa visão de ecologia global.


PILAR 6 : ACOLHIMENTO DO TURISMO LOCAL E RURAL

Permitir um acolhimento diversificado é outro ponto forte deste projecto porque pretendemos oferecer actividades que promovam o turismo eco-responsável propondo nomeadamente:
• Actividades locais: Circuitos turísticos, descoberta de plantas endémicas e especialidades locais.
• Actividades de bem-estar e saúde: massagens, yoga, meditação, qi-gong, tai-chi e todas as ferramentas da naturopatia.
• Fórmulas diversificadas de alojamento e acolhimento, com destaque para a possibilidade de investir no time sharing, de incluir cuidados específicos e individualizados durante a estadia, de compor as suas refeições, de participar na horta, de realizar uma estadia de jejum acompanhada por um profissional, de ser acolhido como peregrino a Compostela, etc. Também será possível fazer woofing e ficar por cá.


PILAR 7 : LOJA DE PRODUTOS NATURAIS E BIOLÓGICOS

Vendas de produtos biológicos, apenas dos produtores locais e regionais:
frutas e legumes, queijos, mel, tisanas, ervas aromáticas, vinhos, cervejas artesanais, etc.
Criação de cabazes por encomenda para venda de produtos da horta. Implementação de um sistema AMAP ou equivalente.



PILAR 8 : ECO-CONSTRUÇÃO, ARTESANATO, OFICINA DE ARTE

Contar com diversas atividades relacionadas com :
• artesanato
• cosméticos naturais
• construção ecológica
Será assim possível vir a frequentar oficinas pontuais ou regulares, conduzidas por vários oradores, profissionais ou amadores apaixonados.
Você também está convidado a partilhar os seus conhecimentos, juntando-se a esta equipa, passar as suas experiências e treinar os participantes !



OS VALORES DA BioGaia

CONFIANÇA
Reconhecer e valorizar a honestidade através de um claro compromisso com os nossos doadores, colaboradores, clientes e todos aqueles que direta ou indiretamente contribuem para a concretização deste projecto.

EMPREENDEDORISMO
Tornar-nos actores de mudança e inovação, atualizando constantemente o nosso conhecimento de forma a permitir à BioGaia, um desenvolvimento harmonioso e de acordo com as evoluções do nosso planeta.

HOSPITALIDADE
Ser capaz de acolher cada um, respeitando a sua individualidade, em harmonia com as suas necessidades.

HUMANISMO
Em todos os níveis deste projecto, actuar sempre de acordo com os princípios da solidariedade, ajuda mútua e respeito por todos.

PROFISSIONALISMO
Procurar sempre, colaboradores competentes e que possuam valores éticos semelhantes aos nossos, tomando sempre em conto que as pessoas estão no centro de nossas ações.

RESPEITO
Respeitar o espaço de tal maneira que cada pessoa, em sua individualidade e singularidade, encontra um "refúgio" para meditar, para se unir tanto à terra que nutre o corpo como ao céu que ilumina o coração.





OS LÍDERES DO PROJECTO :



Jean-Claude Rodet, ND, PhD, é um pioneiro da alimentação orgânica e praticante de várias medicinas não convencionais e alternativas.
Co-fundador do primeiro mercado biológico em França e fundador da associação Agrobio, a primeira estrutura biológica em Portugal, atua como orador especialista em agricultura, pecuária e alimentação biológica.
Inventor de muitos dispositivos relacionados à digestão humana, ele também publicou mais de 30 livros científicos populares e treinou muitos profissionais de saúde natural, particularmente em nutriterapia e hidroterapia do cólon.
Como pesquisador independente, defende a interdisciplinaridade entre o conhecimento tradicional e as descobertas científicas modernas.
Ele é o fundador do Centro de Documentação Internacional de Alternativas, reunindo uma biblioteca de mais de 19.000 livros e várias centenas de Revistas especializadas.
Com sua esposa, ele também é o fundador da fundação Rodet-Fleury, ONS (Objective Nature Health) impulsionada por seus valores fundadores: ecologia, sustentabilidade, solidariedade e equidade, e cujo slogan é o juramento de Hipócrates, Primum non nocere, “primeiro, fazer nenhum mal".

Francine Fleury-Rodet é esposa de Jean-Claude Rodet e participou do desenvolvimento de todos os seus livros. Colabora com a associação Médecins Aux Pieds Nus. Administra o centro de documentação alternativa, da fundação e participa activamente da criação da associação ONS. Motriz e “mãozinha” da BioGaia, envolve-se na sociedade local, propondo actividades para as comunidades locais.


COMO FUNCIONA A DOAÇÃO DE FUNDOS

O que acontece com os fundos ?

Os recursos colectados serão usados ​ numa primeira fase para criar e recuperar as infraestruturas existentes no local : para receber os pioneiros do projeto no local e permitir fazer as suas palestras, formações, oficinas, etc.), assim como acomodá-los, fazendo os primeiros alojamentos ecoturísticos (casinha e yurt), para que este projecto começe a gerar fundos e possa ser sustentável, com vista à sua autonomia.




Como participar ?

A ALADAS, associação humanitária e ecológica voltada para a proteção das abelhas, irá receber as doações, feitas online por cartão de crédito, garantido a segurança destas transações, através da GoFundMe, que posteriormente serão doadas na íntegra à Bio Gaia.

Sobre a associação ALADAS, Associação dos Amigos das Abelhas Silvestres
Missão : proteger, conservar e restaurar espaços, recursos, ambientes e habitats naturais de espécies de abelhas silvestres ; agir para salvaguardar os seus interesses no domínio do ambiente, desenvolvimento harmonioso e equilibrado do território, defender todos os seus membros em tribunal



Obrigado antecipadamente pela sua ajuda!


-----
Inglês / English
-----

BioGaia / Donations

It will be carried out by the French association:

ALADAS - Association Les Amis Des Abeilles Sauvages

Contribute to the creation of Espaço BioGaia: guarantee of a healthy life for everyone!

We count on your participation, for the reconstruction of the BioGaia space, how? Through your donation: Espaço BioGaia, it is a guarantee to have a healthy life in the future, that is, to live your days in full health!

Since 2019, we started this project with the acquisition of this property, abandoned for about 15 years, a living space to meet the needs of the local community.

Our objective is to return to this space full of biodiversity, the beauty and harmony that made this property, in the past, an exceptional living space, and include it in a project of local and sustainable economy.


THE PLACE


The property, called "ESPAÇO BioGaia" in reference to the Earth, is located in an idyllic setting, in the heart of the first BioRegion of Portugal, in the municipality of Idanha-a-Nova.

With more than 7000m² of fertile land, it is rich in olive trees and various fruit trees, with agricultural annexes and a three-storey building, with a traditional Portuguese facade of extreme architectural richness, but which was once consumed by fire.

Today we launch our appeal for donations to renovate and revive this space which, through our project, will contribute to the creation of a better world centered on global ecology.



OUR MISSION

The strategic vision of the BioGaia space project is developed around different axes, from global ecology, to health... to the balance and well-being of individuals.

The core of our mission is based on 8 pillars of action:


PILLAR 1: HEALTH
Access to a wide range of natural therapies for everyone is our main goal.
The participation of different therapists will allow access to many natural health practices.
"Healthy" stays. With consultations and individual treatments, offered according to evaluation.
These practices include naturopathy, biomagnetism, homeopathy, acupuncture, hydrotherapy, massage therapy, reflexology, qi gong, yoga, etc.


PILLAR 2: TRAINING

This second pillar is a fundamental element, because our engine is "facilitating access to knowledge".
Training actions will be provided, in the form of face-to-face or distance theoretical courses, workshops and seminars in different languages (in particular Portuguese, French and English) in the areas of natural health, organic farming, crafts and everything that revolves around ecology human, animal and plant.
Training in eco-construction is also planned, in particular yurts and “tiny houses”.


PILLAR 3: NUTRITHERAPY

Introduction to healthy cooking with the preparation of individualized therapeutic meals using local organic ingredients. With the participation of several partner companies.


PILLAR 4: RECEPTION OF SENIOR RESIDENTS

Accommodation for seniors who want to live the rest of their lives in an intergenerational holiday resort, maintaining an active lifestyle tailored to them. A source of well-being and rejuvenation, this approach will allow for simplified access to natural health and well-being care in a multidisciplinary approach.


PILLAR Nº 5: CULTURAL EVENTS

Bringing this space to life and allowing everyone to discover or update their knowledge in the various areas of health and well-being is one of our goals.
Thus, regular events, seminars or conferences will be organized in partnership with various organizations and trainers who identify with our vision of global ecology.


PILLAR 6: WELCOMING LOCAL AND RURAL TOURISM

Allowing a diversified reception is another strong point of this project because we intend to offer activities that promote eco-responsible tourism, namely by proposing:
• Local activities: Tourist circuits, discovery of endemic plants and local specialties.
• Wellness and health activities: massages, yoga, meditation, qi-gong, tai-chi and all the tools of naturopathy.
• Diversified accommodation and reception formulas, with emphasis on the possibility of investing in time sharing, including specific and individualized care during the stay, composing your meals, participating in the garden, having a fasting stay accompanied by a professional , to be welcomed as a pilgrim to Compostela, etc. It will also be possible to woofing and stick around.


PILLAR 7 : NATURAL AND ORGANIC PRODUCTS STORE

Sales of organic products, only from local and regional producers:
fruits and vegetables, cheeses, honey, tisanes, aromatic herbs, wines, craft beers, etc.
Creation of made-to-order baskets for the sale of products from the garden. Implementation of an AMAP system or equivalent.


PILLAR 8 : ECO-CONSTRUCTION, CRAFTS, ART WORKSHOP

Have different activities related to:
• craftsmanship
• natural cosmetics
• ecological construction
It will thus be possible to attend occasional or regular workshops, conducted by various speakers, professionals or passionate amateurs.
You are also invited to share your knowledge by joining this team, passing on your experiences and training the participants!



THE VALUES OF BioGaia

CONFIDENCE
Recognize and value honesty through a clear commitment to our donors, employees, customers and all those who directly or indirectly contribute to the realization of this project.

ENTREPRENEURSHIP
Become actors of change and innovation, constantly updating our knowledge in order to allow BioGaia, a harmonious development and in accordance with the evolutions of our planet.

HOSPITALITY
Being able to welcome each one, respecting their individuality, in harmony with their needs.

HUMANISM
At all levels of this project, always act in accordance with the principles of solidarity, mutual aid and respect for all.

PROFESSIONALISM
Always look for competent employees who have ethical values similar to ours, always taking into account that people are at the center of our actions.

RESPECT
Respecting space in such a way that each person, in their individuality and uniqueness, finds a "refuge" to meditate on, to unite both with the earth that nourishes the body and with the sky that illuminates the heart.




THE PROJECT LEADERS:


Jean-Claude Rodet, ND, PhD, is an organic food pioneer and practitioner of various unconventional and alternative medicine.
Co-founder of the first organic market in France and founder of the Agrobio association, the first organic structure in Portugal, he acts as a specialist speaker on agriculture, livestock and organic food.
Inventor of many devices related to human digestion, he has also published over 30 popular scientific books and trained many natural health practitioners, particularly in nutritherapy and colonics.
As an independent researcher, he defends the interdisciplinarity between traditional knowledge and modern scientific discoveries.
He is the founder of the International Documentation Center for Alternatives, that shares the knowledge from a library of over 19,000 books and several hundred specialized journals.
With his wife, he is also the founder of the Rodet-Fleury foundation, ONS (Objective Nature Health) driven by its founding values: ecology, sustainability, solidarity and equity, and whose slogan is the Hippocratic oath, Primum non nocere, “first , do no harm".

Francine Fleury-Rodet is the wife of Jean-Claude Rodet and has participated in the development of all of his books. She collaborates with the association Médecins Aux Pieds Nus. She manages the foundation's alternative documentation center and actively participates in the creation of the ONS association. Motivator and “little hand” of BioGaia, it gets involved in local society, proposing activities for local communities.


HOW DONATE FUNDS WORKS

What happens to the funds?

The collected resources will be used ​in a first phase to create and recover the existing infrastructures in the place: to receive the pioneers of the project in the place and allow to hold their lectures, trainings, workshops, etc.), as well as to accommodate them, making the first ecotourism accommodation (small house and yurt), so that this project starts to generate funds and can be sustainable, with a view to its autonomy.



How to participate ?

ALADAS, a humanitarian and ecological association dedicated to the protection of bees, will receive donations, made online by credit card, guaranteeing the security of these transactions, through GoFundMe, which will later be donated in full to Bio Gaia.

About the association ALADAS, Association of Friends of Wild Bees
Mission: to protect, conserve and restore spaces, resources, environments and natural habitats of wild bee species; act to safeguard its interests in the field of the environment, harmonious and balanced development of the territory, defend all its members in court


Thank you in advance for your help!

Organizer

Francine RODET
Organizer
Murteiras Redondas

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily.

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about.

  • Trusted

    Your donation is protected by the  GoFundMe Giving Guarantee.