Main fundraiser photo

Per Roberta - For Roberta

Donation protected

English Below.

Ciao a tutti, mi chiamo Attilio, dalla Puglia, e non raccolgo soldi per me.

Roberta Cartisano, la bella e gentile musicista che vedete nella foto, è una delle persone a me più care. Un essere gentile che ha arricchito la mia vita con la sua musica.

Dei ladri hanno fatto razzie nella sua casa, privandola degli strumenti su cui lavora e compone. Gli stessi strumenti con cui lavora da dieci anni, creando con cura i suoi suoni e le sue atmosfere. E' a pezzi ora, come persona, ma ha ricevuto una tonnellata di amore da noi amici e fan e vi chiedo, semplicemente, di mettervi in contatto con lei se non potete donare nulla. Ascoltate la sua musica.

L'ho conosciuta un paio di anni fa, suonò in un piccolo locale per una serata che organizzai. Fu meraviglioso. Adesso stava lavorando al suo terzo disco ed è tutto perduto. Suoni, idee, parole, musica registrata e scritta. Non è una star, non è una "rocker", si spacca la schiena e basta per la sua musica e per "meritarsi il palco" come dice spesso. 

Sa di tutto questo, ma non se la sentiva di chiedere nulla a nessuno, così lo faccio io per lei. I soldi verranno spesi per consentirle di riacquistare alcuni degli strumenti con cui lavora, così da far si che la musica e la creatività possano scorrere ancora. Con il vostro aiuto ciò che è andato perso potrebbe diventare un nuovo inizio, con nuovi suoni e un nuovo bellissimo disco.

Fate una donazione se volete, o semplicemente scrivetele sulla sua pagina FB. E non perdetevi un ascolto del suo ultimo disco "L'Ultimo Cuore".. ne varrà la pena ve lo prometto!

Non so come e quando potrò ringraziarvi..
Penseremo a qualcosa con Roberta ma non è questo il tempo. Forse la sua musica sarà il miglior ringraziamento per voi, come lo è per me.

Vi devo tanto, solo per aver letto la sua storia. 
Grazie a tutti.
Attilio

____________________________________________________________
Hello everybody.. My name is Attilio, from Italy, and I'm not raising money for myself.  

Roberta Cartisano, the lovely and gentle musician you see in the picture, is one of my dearest connection. A gentle being who enriched my life with her music.

Her house got raided by thieves and she's been stolen of all of her instruments of work. The same instruments she worked ten years with, carefully creating her personal sounds and atmospheres. She's broken know, personally, but she got a ton of love from us friends and fans so simply get in touch if you can't donate. Listen to her music.

I met her a couple years ago and she played in a small venue I chose, it was wonderful. Now she was working for her third album and all is lost. Sounds, ideas, words, music recorded and written. She's not a star, she's not a rocker, she just breaks her back for her music and for being "worth of the stage" as she often says. 

She knows of all of this, but she didn't feel like asking anything to anybody. So I'm doing it for her. The money will be used for her to buy back some of the instruments she works with so that music and creativity can start flowing again. With your help what is lost may be a new start, with new sound and a new great album.

Donate if you can, or simply get in touch with her on her personal page on FB, and don't miss to listen to her latest album, "L'Ultimo Cuore".. It will be a rapture, I promise!

I still don't know how and when I could thank you back... I'm planning on something with Roberta, but this isn't yet the time. Maybe her music will be the best thing for you, as it is for me. 

I owe all of you much, for simply reading her story. Thank you all. 
Attilio

Roberta Cartisano FB Page

L'Ultimo Cuore - Roberta's Latest Album on Spotify


Donations 

  • Valentina Griner
    • €20 
    • 8 yrs

Organizer

Attilio Grisi
Organizer
Taranto, Puglia

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily.

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about.

  • Trusted

    Your donation is protected by the  GoFundMe Giving Guarantee.