Main fundraiser photo

Rebirth Documentary

Donation protected
Hey there!  (testo in italiano più in basso)

I am Eleonora Privitera, documentary filmmaker, and I have started an intimate and personal journey in the production of my new film “Re-Birth”. Originally from Italy, I moved to NYC  1 year ago to pursue a career in documentary filmmaking. Few months ago, I found out my father had cancer and my response was to start to intimately film how his and my mother’s lives have changed while dealing with the disease.

Being far away from home, I knew that he and my mother didn’t really want me to know the burden that was currently happening in their lives. But I wanted to be part of the struggle and I couldn't pretend there wasn't one. Therefore, in this difficult time, their hard road they were both on, all I could is to film them with empathy and love, in order to artistically explore their interior worlds, fears and hopes.



This movie is about the effects and traumatic consequences that a disease brings into someone’s life, and people around them, specifically on families. In fact, in this film, my both parents' universes are portrayed. The world of my father and his cancer emerges: the experience of being hospitalized for 2 months, the fight against cancer, the uncertainty and unpredictability of the situation, the fear to die, and the beginning of a new life once he returns home, with a lot of new restrictions and hopes. And the world of my mother, his partner since 40 years, by which we analyze how their relationship has been effected by the disease.  Being part of the family allows me to get a meticulous and deep knowledge of their expressions, personalities, physical gestures and interactions, that for this genre of documentary are a fundamental key to visually capture their identity and feelings. Through verité scenes and intimate interviews, “Rebirth” weaves together their relationship, their vulnerabilities and fears in this delicate time, passing through the celebrations and struggles of an intense long life spent together. 




This film, shared with my family since the beginning, became part of the healing process for all of us. In addition, since the majority of humanity know the feeling of great loss, this documentary intends to open dialogue about it. This movie would motivate many other families to explore their own relationships and imbalances in a tragic moment as when a disease comes into play.  It is such a personal story that intends to turn universal.

In order to see this project come to light, I am asking for your help!

With your donations I will be able to cover mainly the post-production and distribution costs. (These will include: editing, , titles design, music composition, sound editing, and European and USA film festival submissions).

All help is truly appreciated  and all donators will be properly credited in the movie.

Thanks so much for helping and supporting a young woman filmmaker!


VERSIONE IN ITALIANO

Ciao a tutti!

Mi chiamo Eleonora Privitera, sono una filmmaker e recentemente ho intrapreso un percorso volto alla realizzazione di un documentario personale intitolato “Rebirth” (Rinascita). Mi sono trasferita a NYC un anno fa per perseguire la mia carriera come regista di documentari e pochi mesi fa, ho ricevuto la notizia che mio padre aveva un cancro. La mia reazione è stata quella di prendere un aereo per l’Italia e iniziare a filmare come la sua vita e quella di mia madre stesse cambiando mentre affrontavano la malattia.

Vivendo dall’altra parte dell’oceano, sapevo che i miei genitori stessero in qualche modo nascondendo il peso di ciò che stesse accadendo nella loro quotidianità. Tuttavia, ho scelto di prendere parte a questa lotta senza fingere che non ce ne fosse alcuna. Consapevole delle difficoltà, non ho potuto far altro che iniziare a filmarli con empatia e delicatezza, entrando nella loro intimità, esplorando le loro paure e speranze e utilizzando l’arte come mezzo di cura ed elaborazione.

Questo documentario parla degli effetti e conseguenze traumatiche che una malattia, come il cancro, può determinare non solo nella vita di coloro che ne sono affetti, ma anche su coloro che gli sono vicino, in primis, la famiglia. Infatti, in questo film, entrambi i mondi dei miei genitori vengono raccontati. La malattia di mio padre e il suo ricovero in ospedale di due mesi , l’incertezza e l’imprevedibilità della malattia, la paura di non farcela, e l’inizio di una nuova vita una volta ritornato a casa, con nuove restrizioni e speranze. E il mondo di mia madre, attraverso cui viene raccontato come la loro relazione, che dura da più di 40 anni, sia stata lesa dalla malattia. 

Ho voluto che i più piccoli dettagli venissero catturati cinematograficamente. Essere parte della famiglia mi ha permesso di cogliere le loro più meticolose espressioni, gesti e interazioni, che per un film così intimo sono una chiave fondamentale ai fini di catturare la loro identità ed emozioni. Attraverso scene di vita quotidiana, “Rebirth” tesse insieme il loro rapporto, le loro vulnerabilità e paure in un momento così delicato, celebrando un amore e le difficoltà  di un’intensa vita trascorsa insieme.  

Questo film, condiviso con la mia famiglia fin dagli inizi, è divenuto parte del processo di guarigione per tutti noi. In più, considerando che la maggior parte dell’umanità conosce la sensazione per una grande perdita, questo documentario ne intende aprire un dialogo. Attraverso la proiezione in film festival, conferenze e dibattiti, questo film vuole motivare altre famiglie ad esplorare e condividere le esperienze traumatiche e dolorose vissute nella vita di ognuno di noi quando una malattia o evento sconvolgente subentra. È per questa ragione, un film denso di sentimenti acuti su una storia tanto personale quanto universale.

Ai fini di dare luce a questo progetto, chiedo il vostro aiuto. Con le vostre donazioni sarò in grado di coprire i costi di post- produzione e distribuzione che includono prevalentemente: montaggio, design dei titoli e sottotitoli, composizione di musiche, e i costi di partecipazione a prestigiosi film festival in Europa e negli Stati Uniti.

Qualsiasi contributo verrà profondamente apprezzato e ogni donatore sarà menzionato accuratamente nei titoli di coda del film.

Grazie di cuore per aiutare e supportare una giovane donna regista indipendente!
Donate

Donations 

    Donate

    Organizer

    Eleonora Privitera
    Organizer
    Brooklyn, NY

    Your easy, powerful, and trusted home for help

    • Easy

      Donate quickly and easily

    • Powerful

      Send help right to the people and causes you care about

    • Trusted

      Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee