Vår vän har blivit utsatt för ett fruktansvärt brott av en man i tidigare relation.
Hon är ett brottsoffer och liksom hundratals, om inte tusentals, kvinnor i Sverige årligen, har en man tagit sig rätten att psykiskt och fysiskt misshandla och våldta henne. INGEN man har rätt att utsätta en kvinna för något sådant.
Jag tror att vi är många som läst hennes inlägg. Modet att prata öppet om det hon fått utstå är beundransvärt. Skulden och skammen är endast förövarens att bära och hon är inte ensam.
Ingen kvinna ska behöva sova i sängen där brotten skedde. Vill du hjälpa till finansiellt för att min vän ska kunna köpa en ny säng?
Smått som stort. Tillsammans kan vi hjälpa en kvinna i vår närhet att börja läka. ❤️


