Letselschade door medische fout

  • S
  • K
185 donors
0% complete

€5,020 raised of €5K

Letselschade door medische fout

Donation protected
Wie ik ben
Mijn naam is Sanne, ik ben 39 jaar en woon(de) tot de zomer van 2025 in Breda. Sinds medio 2020 leef ik met de gevolgen van allerlei medische fouten. In de afgelopen jaren heb ik talloze hulpverleningstrajecten gehad, naast diagnostiek, opnames en verschillende medicijnen. Fysiek ben ik nog redelijk fit, mentaal is het iedere dag een uitdaging om rechtop te blijven staan.

Waarom ik deze actie start
As gevolg van allerlei misdiagnoses en verkeerde behandelmethodes, is mijn fysieke en psychische gezondheid in een neerwaartse spiraal terug gekomen. Hierdoor blijft er nog één specifiek optie over om mijn herstel mogelijk te maken: RUST en erkenning door de rechter Het is wetenschappelijk bewezen dat het letselschadeslachtoffers vaak tweemaal slachtoffer worden. Eerst van medische fouten (of een ongeval) en daarna van de manier waarop dit wordt afgehandeld. Rechters noemen dit secundaire victimisatie. Niet in Nederland en niet in Spanje. Die hulp en die ondersteuning worden na mijn (noodzakelijke) emigratie voor mijn problematiek niet vergoed.

Rust en de overbrugging
De kosten voor overbrugging en ook (financiële) rust bij en (tijdrovende en kostbare) procedure worden niet vergoedt. Dat hoort de verzekeraar te doen. De verzekeraar weigert stelselmatig de schadeomvang over 2021-2027 te voldoen, ondanks een redelijk en gemotiveerd voorstel. Ook een voorschot wordt niet betaald.

Misdiagnoses staan niet op zichzelf
Ik ben in dit probleem overigens niet alleen: veel vrouwen met autisme in Nederland worden niet 'gezien' of 'gehoord'. Krijgen de diagnose angst- en paniekstoornis, en belanden in een negatieve spiraal. Toen mijn partner alle signalen herkende, werd er ook niet naar hem geluisterd. Mijn klachten werden eerder toegeschreven aan de gevolgen, dan aan de oorzaak. Voor velen waarschijnlijk pijnlijk herkenbaar.

Wat ik kan doen
Ik ben in augustus 2025 geëmigreerd naar Spanje. Ik moest wel een keuze maken, want het ging alleen maar slechter met mij. Zoals velen weten is Spanje een land met een ander (leef)klimaat, zodat mijn herstel daarmee in ieder geval enig begint krijgt. Daarnaast ben ik genoodzaakt om te procederen tegen een (drietal) verzekeraars en nog veel meer zorgverleners. Dit alles moet ik volledig zelf betalen: van mijn woning tot de zorg en mijn proceskosten. Zorg die in Nederland al niet werkte, is hier voor mij niet verzekerde zorg. Dat zijn bedragen die ik onmogelijk uit eigen zak kan opbrengen, omdat ik fysiek en mentaal nog niet tot reguliere arbeid in staat ben.

Waar gaat het geld naartoe​
Met deze crowdfunding hoop ik hulp te krijgen bij de kosten die niet gedekt worden. Dit zijn onder andere minstens om de initiële kosten van:

  • De gerechtelijke procedures in Nederland en de aankomende (*) expertiserapporten.
  • De bijkomende kosten zoals reiskosten en het verblijf in Nederland om toekomstige zittingen bij te kunnen wonen.

* De rechter zal op 24 juni a.s. (tussen)vonnis wijzen en waarschijnlijk beslissen dat er een expertiserapport moet worden opgemaakt.

Mijn vraag aan jou
Help mij alsjeblieft om deze strijd tegen de verzekeraar te winnen. Iedere bijdrage helpt en geeft mij hoop. Wil je dit bericht alsjeblieft met je familie, vrienden, netwerk delen, zodat er zo veel mogelijk bereik wordt gegenereerd en ik deze strijd richting herstel kan voeren. Want uiteindelijk wint de massa het ook van de verzekeraar.

Dank je wel dat je de tijd neemt om dit te lezen en mij wilt steunen.
(Een aanvullende uitleg over het de gebeurtenissen lees je hieronder)

Liefs,
Sanne

----

Ziek(er) gemaakt door zorgverleners..
Een schrijnende casus, mijn schrijnende casus. Op verzoek van mensen een verdieping van wat zich jarenlang kon afspelen.

  • Een huisarts die jarenlang niet verder kijkt dan haar neus lang is. Medicatie op medicatie blijft voorschrijven. Doorverwijzen naar haar vriendin afgeeft (en daarover liegt). Fraudeert onder de zorgverzekeraar met hogere tijdsbesteding..Die signalen en noodkreten van naasten negeert. Maar ook - gelukkig in op advies van medici uit ziekenhuis geweigerd ivm risico bij auto-imuumziekten - de roemruchte vaccins als 'veilig' promootte. Zelfs dat werd als volgt verkocht: de beroepsvereniging noemt het veilig, en ik zou het aan mijn eigen kind met [...] niet geven als het niet veilig zou zijn. De huisarts in kwestie gaf hier advies bij een patiënte die zorgen uitsprak. In een vorm waar je je bedenkingen bij kunt hebben. Ook de medisch adviseur schreef over andere gebeurtenissen: géén zorgvuldig verslaglegging bij schildkliermedicatie. Saillant detail: de huisarts viel enkele weken later uit. Gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Was vaker afwezig dan aanwezig en regelde géén vervanging.

  • Een psychotherapeut i.o. (psycholoog) die schreeuwt in een sessie met haar cliënt en dit 'wrijving heeft glans' noemt. En die nota bene nog voordat zij in deze praktijk werkte samen met de praktijkhouder in de forensische zorg heeft gewerkt. En deze praktijkhouder een bijzonder goede vriendin is van de huisarts in kwestie. En keer op grensoverschrijdend gedrag liet zien. Toen cliënte haar grens vooraf aan gaf, dat zij op een bepaalde dag teveel te doen had, en daarom niet wilde bellen voor een hulpverleningsgesprek, werd ze die dag gestalkt door de psycholoog. Inmiddels is deze psycholoog een psychotherapeut.

  • Een GGz-instelling die niet alleen Treeknormen overschrijdt maar ook niet in staat blijkt tot fatsoenlijke diagnostiek. Die het verkeerde team diagnostiek laat zien. Die de zorg zonder voorafgaande toestemming bespreekt met derden, die niet werkzaam zijn voor de GGz-instelling. En waarvan de directrice Behandelzaken de belangenbehartiger bedreigd een valse aangifte te doen, omdat de rechtbank een kopie van het wangedrag van haarzelf krijgt. En de GGz-instelling uiteindelijk om de boel 'weg te moffelen' nieuwe diagnostiek aanbieden.

  • Een (academisch) ziekenhuis waarvan de behandeld arts zelf niet kwam opdagen voor een afspraak rondom een (vermeende) auto-imuumziekte. Maar het een student liet afhandelen, zonder fatsoenlijk oorzaak naar de ontstaansgeschiedenis van mijn alopecia totalis (namelijk een totaal overbelast en ontregelt zenuwstelsel)

  • Een GGz-instelling waarvan de psychiater na een incident aan het bed van het slachtoffer professionele hulp beloofde. Maar in de praktijk een medewerker van crisisdienst schreeuwde dat zij "maar moest terugbellen als ze rustig was".

  • Een zorgverzekeraar die onder toezicht staat om exact dezelfde reden als waar ze richting de benadeelde ook steken heeft laten vallen, wachtlijstbemiddeling.

  • En alsnog het niet genoeg is, heb ik helaas nog niet eens alles (kunnen) benoemen. Ik zal proberen dit verhaal aan te blijven vullen, zodat het nog te begrijpen valt...

En als klap op de vuurpijl

  • Een verzekeraar die met haar advocate open elke mogelijke manier probeert om gerechtigheid voor de patiënte te saboteren. En waar de rechtbank meerdere malen haar al terecht wees. En wiens advocate laster verspreidde. En waar de Deken (nog) niet op ingrijpt.

  • Een verzekeraar waarvan de directrice (net als de directrice behandelzaken) de rechtshulpverlener belde en bedreigde met valse aangiften als de rechtshulpverlener de rechtbank nog de harde bewijzen van hun wangedrag zou blijven toesturen. Waarvan de advocate wegduikt en het gesprek niet aandurft.

  • Meerdere gemeenten die het slachtoffer het recht op allerlei (sociale) voorzieningen hebben onthouden. En wat helaas allemaal maar blijkt te kunnen.

Wat er ook gebeurd: ik blijf ieder geval blijf principieel strijden, totdat gerechtigheid een feit is. Ik heb immers geen andere keuze.

Organizer

  • Medical
  • Donation protected

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about

  • Trusted

    Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee