- d
- W
Hallo, ik ben Nynke en ik geef nu 6 maanden les in Tanzania. We zitten erg afgelegen op een berg. Hierdoor is het moeilijk voor leerlingen om naar school te gaan. Sinds 2008 bestaat er een basisschool. Dit is natuurlijk heel fijn! 600 kinderen gaan hier nu naar school. Alleen hopen we ook dat deze leerlingen verder kunnen met school op het voortgezet onderwijs. Helaas is dat 14km lopen met heel veel hoogte meters. Daarnaast is het te duur voor de ouders om dit te betalen. Het meisje dat je hier op de foto ziet wilt heel graag naar de middelbare school. Alleen kunnen haar ouders dit niet betalen. Ze heeft als enige van de school een B gescoord op haar eindexamen. Dit laat ook nog eens zien hoe slim ze is! Het kost ongeveer 50 euro per jaar om naar school te kunnen. Helpen jullie mee om haar naar school te kunnen laten gaan?
Asante sana!


