- R
Hola a tothom, sóc en “Roger” l’alertador del cas DGAIA.
Primerament, voldria donar les gràcies a totes les persones que heu seguit l’evolució d’aquest escàndol i n'heu compartit els vídeos i articles d’Octuvre. Sense aquesta difusió, i el conseqüent impacte mediàtic, la meva denúncia inicial difícilment hagués arribat a bon port.
Al llarg dels mesos molts de vosaltres us heu posat en contacte amb mi per tal de mostrar-me el vostre suport i agraïment. Dir-vos que els vostres correus m’han donat molta força per continuar endavant en aquesta causa que s’està fent molt llarga i feixuga. Just aquest mes de maig fa dos anys que vaig posar la primera denúncia a l’Oficina Antifrau de Catalunya i que vaig agafar la baixa laboral.
Com bé sabeu la meva situació personal i laboral és molt delicada, denunciar un cas de corrupció d’aquest calibre té un impacte desproporcionat. I més, tenint en compte que qui assumeix les conseqüències de la denuncia és un ciutadà normal i corrent que desenvolupa unes funcions de treball com a tècnic des de l’escalafó més baix del sistema. Malgrat ser persona protegida per Antifrau i tenir la validació de la Sindicatura de Greuges i la Sindicatura de Comptes entorn a la veracitat de les irregularitats que vaig denunciar, el preu que he pagat i que estic pagant és massa elevat.
Durant molts mesos he vist minvat el meu salari com a conseqüència d’una baixa laboral de llarga durada, he hagut de fer front a despeses d’advocats i d’altres associades a la denúncia. A més, he sigut pare. Sí, he tingut un fill, perquè dos anys donen per molt, i la vida continua.
Posar una denúncia d’aquesta envergadura té un cost molt elevat a nivell emocional, psicològic i econòmic, no només per tu, sinó també per la teva família. I jo l’he pagat des del primer moment sent conscient que actuava correctament, sabent que havia de sacrificar el meu benestar personal en pro d'un interès comú i, sobretot, perquè el sistema de protecció a la infància i adolescència deixés de ser un negoci i transités cap a una protecció real i efectiva.
Si avui m’adreço a vosaltres és per demanar-vos que col·laboreu en aquest Gofundme que he creat. Els diners recaptats aniran destinats a sufragar les despeses associades a la denúncia (15.000 euros totals fins al moment), que segueix el seu curs, i a millorar la meva situació personal i laboral.
Moltes gràcies!
Per a més informació:
- Web d'Octuvre dedicada al cas DGAIA
- Notícia Diari el Món - 20.05.2026. L'alertador del cas DGAIA, al Parlament: “Quatre aprofitats han utilitzat els joves per enriquir-se”.
- Entrevista diari la Vanguardia - 23.03.2026: El alertador del caso DGAIA denuncia que lo han dejado solo: "soy un damnificado".
- Entrevista RTVE - 19.06.2025: Antifrau deixa la porta oberta a que hi hagi hagut corrupció a la DGAIA.
- Notícia el Punt avui - 16.05.2025: L’alertador protegit per Antifrau per irregularitats amb extutelats diu que la DGAIA va intentar “tapar-les”.
- Notícia TV3 - 11.06.2026 "Feien els educadors còmplices de mala praxi": treballadors de la DGAIA denuncien irregularitats.
- Notícia Diari El Mundo - 1.01.2026: Caso DGAIA los escándalos en el Servicio de protección de menores de la Generalitat hacen tambalear la política catalana.

