Main fundraiser photo

Come bere una lacrima di tartaruga - CORTOMETRAGGIO

Donation protected
CHI SONO
Ciao, il mio nome è Daniele e sono in fase di produzione del mio prossimo cortometraggio, "Come bere una lacrima di tartaruga", un progetto indipendente ma con alle spalle un team di persone fantastiche e un enorme sogno da portare avanti.
Da qui si riparte, si rinasce; il progetto è ambizioso e per questo abbiamo bisogno del vostro supporto per poter realizzare il tutto nel modo migliore possibile, un grazie enorme a chi contribuirà.

COME BERE UNA LACRIMA DI TARTARUGA
La storia di un uomo sull'orlo di un precipizio, dell'ultima opportunità di riconciliarsi con se stesso.
Tancredi è un melanconico ragazzo con lo sguardo perso nell'altrove, Margherita, un'anima luminosa dai cui occhi ci si potrebbe specchiare per riconoscersi.
Il loro incontro è un'orizzonte indefinito, come quell'infinita e sottile linea tra il cielo e il mare; il loro è un dialogo riflesso dalle nascoste intenzioni, del non detto.
Ed è proprio nel silenzio che i due corpi troveranno la loro unità, un viaggio verso lo smarrimento, l'addentrarsi nel delicato lascito di una ferita.
I corpi ormai svuotati si ritroveranno sulla soglia dell'alba, una spiaggia deserta li accoglie, Margherita la chiave, Tancredi una porta mai chiusa.
Sullo sfondo la vita continua come se nulla fosse successo, quando la vita incontra il mare, l’oltre sembra navigabile.


  • Tutti i partecipanti al crowfunding riceveranno un ringraziamento speciale e verranno inseriti nei titoli di coda.

________________________________________

ENGLISH
WHO I AM
Hi, my name is Daniele and I’m currently working on my next short film, "Come bere una lacrima di tartaruga" (How to drink a turtle’s tear), an independent project supported by a fantastic team and driven by a huge dream that we’re determined to bring to life.
This is a new beginning, a rebirth; the project is ambitious, and that’s why we need your support to make it the best it can possibly be.
A huge thank you to everyone who contributes.

COME BERE UNA LACRIMA DI TARTARUGA
(How to drink a turtle's tear)
The story of a man standing at the edge of a cliff, facing his last chance to reconcile with himself.
Tancredi is a melancholic young man with a gaze lost in the beyond; Margherita, a luminous soul whose eyes reflect a mirror in which one might recognize oneself.
Their meeting is an undefined horizon, like that infinite and subtle line between sky and sea; their dialogue is one of hidden intentions and unspoken words.
It is in silence that their bodies will find unity, a journey into disorientation, a venture into the delicate legacy of a wound.
Now emptied, their bodies find themselves on the threshold of dawn, welcomed by a deserted beach, Margherita is the key, Tancredi a door never truly closed.
In the background, life goes on as if nothing ever happened, when life meets the sea, the beyond suddenly feels navigable.

  • All crowdfunding participants will receive special thanks and be credited in the end titles.
Donate

Donations 

    Donate

    Co-organizers (2)

    Daniele D'Amato
    Organizer
    Lecce, PU
    Margherita Pesce
    Co-organizer

    Your easy, powerful, and trusted home for help

    • Easy

      Donate quickly and easily

    • Powerful

      Send help right to the people and causes you care about

    • Trusted

      Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee