Main fundraiser photo

Andrea's Journey to the Para Ice Hockey World Championships

Donation protected
After a fateful accident in 2011 where I became an amputee overnight, I have been pushing myself personally and professionally to live life without boundaries or restrictions.

Over the course of the past six years I have been diligently training in the code of Para Ice Hockey, an adaptive version of traditional hockey, that allows people of all abilities to participate on the ice. This code requires both physical and mental strength, something I learnt wholeheartedly whilst advancing my skills in Calgary, Canada, playing for The Stingers.

Something I once saw as a hobby has now become much more to me and when an opportunity to play internationally and support a country I call home came to light I jumped at the opportunity. Following a development camp in Newcastle in August, I was informed I had been formally selected for the Australian National Team, set to compete in late November in Bangkok, Thailand.

Whilst I knew the championships were on the horizon, the process has been very quick and I couldn't assume selection prior to the formal processes that have taken place over the past few months. I am beyond proud to know that my hard work and dedication has given me this opportunity however with the pressures of everyday life and commitments outside of this sport I am reaching out to all of my closest friends and family to assist me to live out this pipeline dream.

This is just the beginning for both my journey and that of Para Ice Hockey in Australia, which I have been proactively engaging myself in to understand how to both grow and develop the sport for younger generations. I have also recently started a coaching course which I look forward to applying to my game and leading my team mates in the weeks and months to come.

Your support, whether it comes in the form of a donation or well wishes, is greatly appreciated and I will be sure to keep you all updated on the progress before, during and after the championships.

Thank you for all of your support and let's go ICEROOS AUSTRALIA!!
__________________________________________________

Dopo un incidente nel 2011 in cui sono rimasto amputato da un giorno all'altro, mi sono spinto personalmente e professionalmente a vivere la vita senza confini o restrizioni.

Nel corso degli ultimi sei anni mi sono allenato diligentemente sul codice del Hockey su slittino, una versione adattiva dell'hockey tradizionale, che consente a persone di tutte le abilità di partecipare sul ghiaccio. Questo codice richiede forza sia fisica e mentale, qualcosa che ho imparato con tutto il cuore mentre miglioravo le mie abilità a Calgary, in Canada, giocando per gli Stingers.

Qualcosa che una volta vedevo come un hobby ora è diventato molto di più per me e quando si è presentata l'opportunità di giocare a livello internazionale per un paese che chiamo casa, ho colto al volo l'opportunità. Dopo un ritiro di sviluppo a Newcastle in agosto, sono stato informato che ero stato formalmente selezionato per la squadra nazionale australiana, che avrebbe gareggiato a novembre a Bangkok, in Tailandia.

Anche se sapevo che i campionati erano all'orizzonte, il processo è stato molto rapido e non potevo presumere una selezione prima dei processi formali che hanno avuto luogo negli ultimi mesi. Sono più che orgoglioso di sapere che il mio duro lavoro e la mia dedizione mi hanno dato questa opportunità, tuttavia con le pressioni della vita quotidiana e gli impegni al di fuori di questo sport chiedo a tutti i miei amici e familiari più cari per aiutarmi a realizzare questo sogno.

Questo è solo l’inizio sia del mio viaggio che di quello dell’hockey su ghiaccio paralimpico in Australia, nel quale mi sono impegnato in modo proattivo per capire come far crescere e sviluppare questo sport per le generazioni più giovani. Recentemente ho anche iniziato un corso per allenatori che non vedo l'ora di applicare al mio gioco e di guidare i miei compagni di squadra nelle settimane e nei mesi a venire.

Il vostro sostegno, sia sotto forma di donazione che di auguri, è molto apprezzato e sarò sicuro di tenervi aggiornati sui progressi prima, durante e dopo i campionati.

Grazie per tutto il vostro sostegno e forza AUSTRALIA!!
Donate

Donations 

    Donate

    Organizer

    Andrea Codazzi
    Organizer
    Thebarton, SA

    Your easy, powerful, and trusted home for help

    • Easy

      Donate quickly and easily

    • Powerful

      Send help right to the people and causes you care about

    • Trusted

      Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee