Support Gaza Family Living under Siege and Fire

English will follow in a different phrases same meaning
السلام عليكم على الجميع

أكتب هذا الكلام وأنا أشعر بالأسف على الحال الذى وصلنا له بعد 5 شهور عشناها ولازلنا نعيشها في ظل حرب همجية طالت الكبير والصغير والحجر والشجر ولم يسلم منها أحد.
أتمنى أن تقرأوا هذه الرسالة وأنتم بخير، أنا محمد من غزة. عايشت فيها 5 حروب مدمرة ولكن لا شيء يقارن في الحرب التى بدأت مؤخراً.

أنا وعائلتي حتى وقت قريب في غزة، بالرغم من التحديات، حياتنا الخاصة، ووجدنا الراحة والقوة في بعضنا البعض. لم ندرك أبداً أن حياتنا ستتغير إلى الأبد بسبب الأحداث المدمرة التي وقعت خلال حرب غزة.

تم تدمير أجزاء من بيتنا خلال قصف لعائلة مدنية تسكن بجوار بيتنا أدى القصف إلى استشهاد عدد من أفراد أسرتي و أكثر من 50 فرد من عائلة نوفل المجاورة لبيتنا التى قُصف بيتهم بشكل مباشر.

أجبرتنا الحرب على مغادرة منزلنا في السابع من نوفمبر 2023، بناءً على أوامر إسرائيلية. لسوء الحظ، في غيابنا، أصبح منزلنا ضحية للسرقة، مضيفاً طبقة أخرى من الألم إلى موقف مؤلم بالفعل. لقد فقدنا ليس فقط شعور الأمان، ولكن أيضاً ممتلكات قيمة وذكريات عزيزة.

أخلينا البيت في 4/11/2023 إلى مستشفى الشفاء ثم بعد عدة أيام أخلينا إلى مخيم البريج ثم بعد عدة أيام أخلينا إلى خانيونس ثم بعد شهرين أخلينا إلى مدينة رفح، هرباً من الموت.

غرض هذه الرسالة هو طلب دعمكم في جمع التبرعات لتقديم المساعدة المالية لعائلتي، التي واجهت واقعاً قاسياً بفقدان مدخراتها في خضم هذا الصراع. يمتد تأثير الحرب إلى ما بعد القصف الجوي، مع ارتفاع أسعار السلع الأساسية بشكل متصاعد، مما يجعل البقاء حياً تحدياً. ارتفعت تكاليف السلع الأساسية بين 300٪ إلى 1000٪. على الأقل.

أطلب الدعم المالي لدعم صمود عائلتي في قطاع غزة، وهذا المال سيذهب بشكل مباشر إلى عائلتي في غزة لدعم تكاليف الحياة اليومية من مأكل ومشرب.

نحن عائلة لديها تاريخ من الكرامة، وعلى الرغم من أننا لم نتوقع أبداً أن نجد أنفسنا في هذا الموقف، فإن الضرورة العاجلة للوضع حدتنا لطلب دعمكم.

أما عن نفسي فأنا حاليا عالق حالياً في المملكة المتحدة ولم أتمكن من العودة لعائلتي حيث كان من المفترض أن اعود في منتصف شهر اكتوبر ولكن الظروف الحالية منعتني من ذلك حيث سافرت الى بريطانيا لاستكمال تعليمي وقد حصلت على درجة الماجستير ولكن ما نفع كل ذلك إن لم تمتلك مكان تعود عليه؟

اتمنى منكم تقديم الدعم لنا في هذا الجهد من خلال المساهمة في حملتنا على GoFundMe. سخاؤكم لن يدعم صمود عائلة، بل سيساعد أيضًا في دفع جزء من هذا البلاء محطمة ويقدم شعاعًا من الأمل لعائلة في حاجة.
تم إرفاق بعض الصور التي تمكنت من الحصول عليها من عائلتي.

بكل امتنان،

محمد

هذه الصورة الاولى التى التقطناها خلال الحرب لأول شيء تم تدميره وهو الشباك الرئيسي للبيت.

هذه الإطلالة للخارج قبل مغادرة البيت بأيام

هذه صورة لشقة احد أخوتي الذى يعيش معنا، في الصورة يظهر الباب المحطم و الارضية المدمرة.


مكان إقامة أهلي الحالي في رفح


صور مختلفة من شقق أخوتي الاثنين الذين يعيشون معنا في بيت العائلة




------------------------------------------------------------------

Dear dear friends, supporters, and compassionate souls,

As I pen down these words, I am filled with sorrow for the current situation. It's been five months since we've been living under the looming shadow of a brutal war, one that has spared neither the grand nor the mundane, affecting everything from towering structures to humble trees. My heart goes out to all who have been affected.

I trust this message finds you well. I am Mohammad from Gaza, a place that has endured five devastating wars, but none quite like the ongoing one that has plagued us last year.

My family and I until recently in Gaza, despite the challenges of our own lives, found comfort and strength in each other. We never realized that our lives would be changed forever by the devastating events that occurred during the Gaza War.

During the bombardment of a neighbouring house, our home was also targeted, along with those of more than 50 members of the Nawfal family residing nearby.

The war forced us to leave our home on November 7, 2023, on Israeli orders. Unfortunately, in our absence, our home became the victim of burglary, adding another layer of pain to an already painful situation. We have lost not only a sense of security, but also valuable possessions and cherished memories.
We sought refuge first at Al-Shifa Hospital on 4/11/2023, then temporarily settled in Al-Bureij camp, followed by Khan Yunis, and eventually to Rafah, in a desperate bid to escape the looming spectre of death.

I pen this letter to implore your support in raising funds to aid my family, who have incurred substantial financial losses amidst this war. The ravages of war, coupled with skyrocketing prices of essential commodities, have made survival a daunting challenge, with costs increased between 300% to 1000%.

Your financial support will not only support the emotional resilience of one family in Gaza but will also directly contribute to covering the daily necessities of life, including food and shelter.

Though we come from a lineage of dignity, the urgency of our situation compels me to humbly request your assistance.

As for myself, I am currently stuck in the United Kingdom and have not been able to return to my family, as I was supposed to return in the middle of October, but the current circumstances prevented me from doing so, as I traveled to Britain to complete my education and I obtained a master’s degree, but what is the use of all that if you do not have A place you are used to?

I beseech you to lend your support through our GoFundMe campaign. Your generosity will not only sustain our family but also ignite a glimmer of hope in our time of need.

With gratitude,
Mohammed

This picture was taken in the very start of the war
The view from the window few days before leaving the house
my brother apartment. Doors, windows, and flooring were all destroyed. ( few days before leaving the house)



More different pictures from my brothers apartments




Donate

Donations 

  • Ibrahim Albaqshi
    • £5 
    • 8 d
  • Anonymous
    • £5 
    • 22 d
  • Anonymous
    • £5 
    • 22 d
  • Anonymous
    • £20 
    • 29 d
  • Anonymous
    • £10 
    • 1 mo
Donate

Organizer

Mohammed Sammour
Organizer
England

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily.

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about.

  • Trusted

    Your donation is protected by the  GoFundMe Giving Guarantee.