Main fundraiser photo

Humans 4 Lombok

Donation protected
[SCROLL FOR ENGLISH]

Aiutare altri esseri umani non è una scelta: lo si fa e basta.

Unisciti a noi nel supportare gli sfollati dell'isola di Lombok, devastata  da un terremoto di magnitudo 7.0 il 5 agosto 2018.

Siamo una squadra di persone presenti su Bali e Lombok, pronte ad entrare in azione a supporto della popolazione locale. Le nostre risorse sono tutte concentrate su PAPAK VILLAGE, un villaggio di 1500 abitanti completamente ristrutto a poca distanza dall'epicentro del sisma. Le persone accampate hanno bisogno di medicinali, tende, coperte, acqua e viveri.



La priorità è l'acquisto dei seguenti farmaci :
- antimicotici
- antinfiammatori per malattie delle vie respiratorie
- paracetamolo
- integratori alimentari
- antidiarroici
- antidolorifici
- mascherine chirurgiche
- cerotti e materiali da primo soccorso

Gli sfollati hanno bisogno anche di tende per 4 persone in numero sufficiente da garantire a tutti un riparo, oltre all'acquisto di materassini e coperte.

Procederemo poi con l'acquisto di cibo a lunga conservazione, pannolini e prodotti per bambini e acqua filtrata.


------------- INFO SUL TERREMOTO DI LOMBOK ------------- 

A poco più di una settimana dalla tragedia si contano già 400 morti, oltre 1.300 feriti e 387.000 rifugiati.

Nonostante il grande dispiego di forze da parte del governo indonesiano, molte zone sono ancora isolate e bisognose di soccorso, reso complicato da continue frane, smottamenti e strade inaccessibili.

Le necessità più urgenti, ad oggi, sono relative al campo profughi: c'è un bisogno disperato di tende e medicine di base per fornire assistenza a tutti gli sfollati.



NON VOGLIAMO RIMANERE INDIFFERENTI.

Mi chiamo Nina Virtuoso, mi trovo a Bali da oltre un anno e mezzo. Mentre il terremoto metteva in ginocchio la città di Lombok, mi sono ritornati in mente i tragici scenari del terremoto del 2015 avvenuto in Nepal, dove ho prestato servizio come volontaria per cinque mesi.
Non potevo rimanere indifferente nemmeno questa volta, ed è così che ha preso vita questa campagna, grazie anche al supporto di un gruppo di persone residenti in Indonesia e conosciute nel corso di quest'anno. Alcuni di essi vivono a Bali da una vita, altri si sono trovati qui in vacanza durante il disastro. Abbiamo deciso di unirci e fare squadra per offrire il nostro aiuto agli abitanti di PAPAK Village, luogo dove risiedono alcuni di noi.

Qui si trovano circa 1.500 abitanti, fra cui tantissimi bambini. Il villaggio è stato tutto raso al suolo, e le persone si sono rifugiate in un campo tenda temporaneo, assolutamente inadeguato per i bisogni di tutti.

Abbiamo quindi organizzato una rete di solidarietà fra chi di noi vive a Bali e chi si trova a Lombok, in modo da garantire il corretto approvvigionamento a questo villaggio. I soldi verranno trasferiti direttamente sul mio conto corrente, e da lì utilizzati per l'acquisto dei materiali necessari.

La nostra azione vuole anche essere un gesto concreto in risposta alla grande disinformazione che è stata messa in atto attorno a questa disgrazia. Siamo convinti che un gesto valga più di mille parole e che, davanti alla morte e alla sofferenza, aiutare concretamente sia più importante di qualsiasi parola.

Ecco perché abbiamo scelto di unirci sotto il nome HUMANS 4 LOMBOK: perché l'umanità è l'unica cosa che conta davvero.

Documenteremo tutti i passaggi dei nostri interventi. Unisciti anche tu!









[ENGLISH TRANSLATION]



IT’S ALL ABOUT HUMANITY
Join us in supporting the people in Lombok island, devastated by a 7.0 magnitude earthquake on August 5th, 2018.

We are a team of people located in Bali and Lombok, ready to take action and support the local people. Our resources are all concentrated on PAPAK VILLAGE, a village of 1500 residents, not far from the earthquake epicenter, which was completely destroyed. The people in the emergency camp need medicines, tents, blankets, water and food.

It is a priority to buy the following medicines:
- antifungal medications
- anti-inflammatory medications for respiratory diseases
- paracetamol
- supplements
- anti-diarrheal treatments
- analgesics
- surgical masks
- patches and first aid items

The evacuees also need enough 4-people tents to guarantee a shelter to everyone, in addition to sleeping mats and blankets.

After all this, we will proceed to buy long-life food, diapers, baby products and filtered water.

ABOUT THE EARTHQUAKE IN LOMBOK

A week after the tragedy, we can already count 400 dead people, more than 1300 injured and 387000 refugees.

Despite the big support of the Indonesian government, many areas are still isolated and in need of help, which is complicated due to continuous landslides, ground instabilities and inaccessible streets.

The most urgent needs, right now, are related to the emergency camps: they desperately need tents and essential medicines in order to assist all of the evacuees.  

MAKE A DIFFERENCE

My name is Nina Virtuoso and I live in Bali since more than a year. When the earthquake occurred in Lombok, it immediately came up to my mind the disaster occurred in 2015 in Nepal, where I have been working as a volunteer for 5 months. I have decided to lend a hand to the people in need, together with other people living in Bali and Lombok. Some of us have been living here for years, others were here on holiday during the disaster. We decided to get together and create a team in order to offer our help to the residents of PAPAK Village.

Here there are around 1500 inhabitants, lots of which are children. The village was completely destroyed and the people took shelter in an emergency camp which is absolutely insufficient for everyone’s needs.

We have organized a support network among those of us who live in Bali and those who are in Lombok, in order to guarantee proper supplies to this village.  All your money will be directly transferred on my personal bank account, so then we will start buying all the materials for the people in need.

Our action also wants to be a tangible reply to the huge misinformation that arose around this calamity. We deeply believe that an act is worth a million thoughts and, when faced with death and suffering, tangible help is more important than words.

That’s why we chose to call this campaign HUMANS 4 LOMBOK: humanity is the only thing that really matters.

We will provide evidence of all the stages of our intervention. Join the action!



Fundraising team: Humans 4 Lombok (3)

Nina Virtuoso
Organizer
Milan, Lombardia
Ignazio Dileo
Team member
Stefano Spallacci
Team member
Giuseppe Giangreco
Team member

Begin your fundraising journey

Create a fundraiser for any person, cause, or nonprofit - it's free and every cause matters.

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily.

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about.

  • Trusted

    Your donation is protected by the  GoFundMe Giving Guarantee.