Main fundraiser photo

INSURANCE FOR BENEDICTION CYCLING WOMEN TEAM

Donation protected
Team Benediction Club Women, from Rwanda, will be present in all national competition, national championship and Africa Championships in the next season 2022.
 
Even if we weren't  able to race as usual due to Covid 19, our two girls riders from Benediction Ingabire Diane and Nzayisenga Valantine have been chosen to represent the Rwanda Flag in world championships in Flanders
 
We also won 2 silver and 3 bronze medals  representing Rwanda in Africa Championships
 
 
 
INSURANCE
 
It’s very important to have the insurance both because it's very dangerous to ride on our roads and because it's compulsory to get the license to be allowed to participate in the competition
 
 DETAILS:
 
- We need insurances for 10 ladies cyclist in Benediction club
- The annual insurance for them coast 6,046,895 Rwf equivalent to 6,000Euro
- We will participate in 12national competitions and Africa and world championships 
 
 
 
-----------------------
 
 
Il progetto Road To Equality  nasce per affiancare e completare il lavoro che il CPA WOMEN  sta svolgendo per le atlete cicliste in tutto il mondo.
Il CPA WOMEN è una associazione che a livello mondiale si prende cura dei bisogni delle atlete cicliste professioniste ed è un'associazione riconosciuta dalla UCI, dal CIO e dalle varie federazioni nazionali e si occupa prevalentemente delle atlete che svolgono attività ad alto livello, in team denominati “World Tour Team”, dove le atlete sono considerate professioniste a tutti gli effetti.
La spinta di questo sindacato ha migliorato le condizioni delle cicliste nel mondo, ma negli anni di attività ci si è accorti che esiste una parte importante di atlete che necessitano di un programma specifico: le atlete dei paesi emergenti.
Ecco dunque che nasce ROAD TO EQUALITY, una ASD di cui Alessandra Cappellotto è Presidente e Anita Zanatta Vicepresidente.
L'associazione segue in modo specifico e mirato le atlete di quei continenti dove il ciclismo è poco conosciuto (o ostacolato) e dove le donne a volte non godono di diritti basilari.
Siamo presenti in Sud Africa, Nigeria, Rwanda, Costa d'Avorio, Algeria, Marocco, ma anche in varie parti del sud America e in Afghanistan.
Il progetto, che si rifà all'obiettivo 5 dell'Agenda Onu 2030, si prefigge di aiutare in modo pratico le atlete (attraverso sponsors, programmi creati appositamente per le varie nazioni) e di dare loro visibilità, perché solo tramite la visibilità le donne di questi paesi difficili acquisiscono diritti e possono emanciparsi e autodeterminarsi.
 
[email redacted]
 
 

Organizer

ROAD TO EQUALITY ASD
Organizer
Province of Treviso

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about

  • Trusted

    Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee