FEDE'S MISSION FOR COLUMBIA

€80,150 of €80,000 goal

Raised by 417 people in 46 months
No Longer Accepting Donations
 Share on Facebook
Scroll for the English Version!!

L'OPPORTUNITA' DELLA MIA VITA

Queste sono le parole che mi hanno cambiato la vita la notte del 21 aprile:

“ Cara Federica, congratulazioni! Il dipartimento di Cinema della Columbia University è lieta di informarti che sei stata scelta per il corso di laurea magistrale in Produzione Creativa per il 2015. Averti scelto è un risultato di cui puoi essere profondamente orgogliosa. Fai parte di un gruppo di pochissimi candidati rigorosamente valutati dalla nostra facoltà e selezionati per l'ammissione. Questa lettera è la dimostrazione del fatto che noi crediamo in te. Vuol dire che i nostri professori sono stati profondamente impressionati dal tuo talento, dalla tua passione e dai tuoi obiettivi. E' inoltre una dichiarazione del nostro impegno a lungo termine nei tuoi confronti come cineasta emergente. (...)"


L’Università Columbia è un istituto facente parte della Ivy League, considerata tra le più prestigiose al mondo. 101 premi nobel, seconda solo ad Harvard che ne ha collezionati 150. Anche alcuni presidenti l'hanno frequentata, tra essi Theodore Roosevelt e Barack Obama.


IL MIO APPELLO

Come  come giovane italiana che ha intenzione di fare la sua parte nel mondo attraverso la scrittura per immagini, sto cercando dei finanziatori per non sprecare questa occasione di vita. Sembra impossibile ma non per questo mi voglio girare dall’altra parte e rassegnare. Non si tratta di uno sfizio, un vezzo, o un capriccio. E’ una chance e non la mollo. E’ l’opportunità,  quella che mi sono sudata completamente da sola, lottando contro tutto e tutti.

Come studentessa internazionale devo raccogliere i soldi per poter pagare la retta e le spese di vita, i cui costi vanno considerati per poter ricevere il visto F1 dall'ambasciata americana. Questo è il preventivo che l'università mi ha fatto, per un anno.

Retta
$55,356
Tasse: $4,861
Spese di vita: $18,765
Libri e cancelleria: $2,670
Trasporto: $1,584
Spese personali: $4,230

TOTALE: $87,684 


Il mio appello si rivolge a tutti coloro che vogliono sostenere il mio sogno, anche con poco, anche con cifre simboliche. Mi rivolgo anche ai moderni mecenati, imprenditori che credono nella cultura e sono consapevoli delle potenzialità economiche dell’arte, che dispongono delle risorse per far si che il loro credo diventi possibilità concreta. Mi rivolgo alle industrie e associazioni del settore audiovisivo, alle fondazioni filantropiche, ad aziende che cercano idee di corporate sponsorship o che semplicemente vogliono raccogliere il mio s.o.s.

Grazie!

QUESTA SONO IO


Sono Federica Belletti, ho 23 anni e sono originaria delle Marche. Roberto Saviano recentemente ha detto “ la creatività ha una profonda verità. Non commenta, non borbotta, fa. Si mette all’opera”. Questa frase racconta chi sono e mi ha ricordato perché voglio studiare produzione cinematografica: non sono mai stata spettatrice della mia vita. Ho sempre fatto in modo che i miei obiettivi fossero i catalizzatori del mio destino, guidata da ambizione e costanza. Rifiuto la parola “speranza” perché rimanda ad una contingenza che non mi appartiene. Essere speranzosi vuol di affrontare le cose come osservatori passivi. Al contrario, crederci nelle cose vuol dire avere addosso un’energia che le rende possibili. Non ho mai affrontato la vita col fare di chi dice “non accadrà mai quindi non provarci nemmeno”. Non mi accontento della piccola scala. La mia immaginazione è grande, guarda lontano cercando di allargare e condizionare prospettive. Di conseguenza, continuo a sognare e lottare perché i miei obiettivi diventino realtà, guidata da passione, impegno, determinazione, umiltà e rispetto per gli altri.
 


IL MIO OBIETTIVO PER TUTTI

I film sono il mio equilibrio, hanno illuminato ogni piccolo particolare della mia vita, portandomi a pensare sempre in grande e a non lasciare mai che la paura di perdere mi impedisse di partecipare. Il mio goal è di contribuire dunque, alla trasformazione della TRADIZIONE cinematografica italiana in una rinnovata INDUSTRIA capace di creare lavoro, innovazione ed educazione filmica. Credo nell’importanza dei film come strumento di apprendimento ma sfortunatamente  in Italia le giovani generazioni mancano di una basilare conoscenza filmica e la cinematografia non è considerata una vera carriera. Questa idea è alimentata da persone che sostengono la famosa frase “Con la cultura non si mangia”.  E’ una situazione irritante e credo che il cambiamento debba venir fuori dalle scuole, attraverso nuove generazioni ispirate da persone motivate. Sono fermamente convinta che il dovere di un produttore in queste circostanze, al di là del suo ruolo come imprenditore creativo che guarda al breve termine (risultati al botteghino), sia quello di influire sul lungo termine prendendosi cura di altre problematiche, come l’atteggiamento del pubblico. Questo è il tipo di produttore che voglio diventare.
       Il mio obiettivo finale è quello di produrre film capaci di agire sulla mente e coscienza delle persone, che ispirino e cambino la loro vita, che diano loro la possibilità di PENSARE CRITICAMENTE invece che dare loro risposte spicciole. Durante la mia prima lezione di cinema, studiando la filmografia di Kubrick, ho imparato che a volte è  più significativo porsi la giusta domanda invece che cercare la giusta risposta. Credo che sia possibile cambiare il mondo raccontando storie. I film sono, secondo me, catalizzatori di cambiamento, ovvero, lo storytelling è essenziale per la società. Questo è il motivo per cui vi chiedo di investire in me: per le persone è importante raccontare e sentire storie e la mia aspirazione è renderlo possibile.


 
PERCHE’ GLI STATI UNITI

Quello che inseguo è l’opportunità di essere esposta allo spettro completo dell’industria dell’intrattenimento visivo, di imparare in dettaglio come poter navigare il business del cinema tenendo in equilibrio gli aspetti creativi ed economici del mestiere. Queste sono le ragioni per cui ho scelto la Columbia, un campus di prestigio unico, dove si impara, si cresce professionalmente, ci si prepara ad un mestiere con fare accademico e si ha modo di essere inseriti in una rete di contatti lavorativi che sono la pista di decollo di una carriera importante. La Columbia non solo insegna, ma da la possibilità di creare un portfolio vero, professionale. Un lavoro che non si chiude nel cassetto  ma che la stessa università promuove nei festival più importanti del mondo, come il Sundance. C’è inoltre un motivo metodologico. Voglio imparare come gli statunitensi capitalizzano la loro “cultura”, come riescono a fare “impresa”, a differenza dell’ Italia dove queste due risorse non viaggiano sullo stesso binario.
      La mia positività non mi ha mai illuso. Durante la mia esperienza lavorativa negli Stati Uniti nel corso del 2014, alternando studio e lavoro, in quattro mesi, ho preparato 4 domande di ammissione. Ci ho creduto davvero anche se un velo di scetticismo è stato il mio scudo in vista di un possibile fallimento, di una sconfitta che era probabile ma che non è arrivata. Alla fine il sogno è diventato opportunità reale: la Columbia University mi ha aperto le porte del suo campus e delle sue immense possibilità.




----------------------------------------------------------------------

A LIFE OPPORTUNITY

The following words changed my life the night of April the 21th:

“ Dear Federica, Congratulations! The Columbia University School of the Arts Film Program is delighted to inform you that you have been chosen for the MFA Program in Creative Producing for Fall 2015. Your acceptance is an achievement you can truly be proud of; you are one of only a few applicants carefully and rigorously evaluated by our faculty and selected for admittance. This letter is a demonstration of our belief in you; it means that our faculty has been deeply impressed with your talent, your passion and your goals. It is also a statement of our long-term commitment to you as an emerging filmmaker. Applications greatly outnumbered the available places, and your selection indicates the faculty’s high regard for your talent and potential(…)”

Columbia is an American private Ivy League research university located in New York. It annually administers the Pulitzer Prize, it has 101 Nobel Prize laureates  and among its notable alumni there are presidents Theodore Roosevelt and Barack Obama. 


THE CALL

I'm an International student and I need this money in order to pay the tuition and the living expenses. This is the estimated cost the university gave me and my deadline is the end of July

Tuition:
$55,356
Fees: $4,861
Living Expenses: $18,765
Books & Supplies: $2,670
Transportation: $1,584
Personal Expenses: $4,230


TOTAL: $87,466

As a young women who wants to change the world though films I'm looking for sponsors who are able to help me fund my education and not waste this huge opportunity.  It seems impossible but this isn't a reason to give up.  It represents a life's opportunity, the opportunity. The one I work hard for, the one I wanted despite everthing and everyone. 

My call is for all the people out there who want to help in making my dream come true, even with a symbolic donation.
My call is for modern philantropist, for entrepreneurs who believe in culture, who are aware of its economic potential and who have the resources to transform their believe in reality.
My call is for film industry associations and companies, philantropic associations, company who seek for corporate sponsorship or that simply want to pick up my s.o.s. 

Thanks!

THIS IS ME


I'm Federica Belletti, I'm 23 and I'm Italian. 
The Writer Roberto Saviano recently stated that "Creativity has an intense truth. It doesn’t comment or grumble. Creativity does set to work”. This phrase sums up who I am and reminds me who I am and why I want to be a filmmaker".  I've never been a spectator of my own life. Instead, I've always been proactive, making my objectives a catalyst of my fate. I'm ambitious, passionate, persistent and proactive. I refuse to tell myself “It’s never going to happen so don’t even make the effort” because I’ve never been content on the small scale. My imagination is vast and it seeks out wide, sweeping vistas.  I have learned that even when a situation doesn’t seem practical, it’s always worth trying. I don’t believe in luck. Rather I believe in the motivation to fight for one’s aims. Hence, I continue dreaming and advancing in order to actualize my objectives, driven by passion, commitment, determination, humility and respect or others.



MY GOAL AS A COMMUNITY ACHIEVEMENT

Films enlighten my life’s minute facets, leading me to think more broadly and to “Never let the fear
of striking out keep me from playing the game”. Hence, my purpose is to contribute in turning the Italian film tradition into a renewed industry able to create employment and film literacy. I believe in the importance of movies as a learning instrument but, unfortunately, in Italy, younger generations lack basic movie knowledge and filmmaking is not considered a real career. This idea is fed by people who maintain that “With culture, you don’t get to eat”. I’m rather irritated by this situation and I think change must come out of schools, through new generations inspired by motivated people. I think a producer’s duty, besides being a creative entrepreneur and looking at the short term, is to be able to affect the long term through caring
about other issues, such as the audience’s attitude. That is the kind of producer I aspire to become. My ultimate career goal is to make films that are able to affect people’s consciences and impact their lives by giving them the opportunity to think critically. In my first film class, while studying Kubrick’s filmography, I learned that sometimes asking yourself the correct question is more significant than having the right answer. I believe it’s possible to transform the world by telling stories and the producer’s role is essential because he/she discerns them. Films can be, in my opinion, the catalysts of change. Hence, storytelling is absolutely critical
to society. That’s why I ask you to invest in me. Stories are important for people to tell and to
hear and my aspiration is to make this possible.



WHY THE U.S. WHY COLUMBIA


I’m seeking an opportunity to be exposed to the full spectrum of the entertainment industry with an in-depth understanding of how to navigate the movie business and how to place equal emphasis on the creative and the managerial aspects of the job. These are the reasons why I aspire to enroll in Columbia’s Creative Producing Program. The curriculum you offer is concerned with being immersed in a stimulating and unique network of people and is structured to showcase my abilities and help me get my foot firmly in the door.
Columbia’s program will prepare me to achieve my objectives because it is highly focused on producing without leaving the artistic component behind. Furthermore, the campus is located in one of the most visionary and inventive urban landscapes in the world, New York, where the entertainment industry is rooted in a variety of stimulating art forms. In my experience, places where you live influence your way of thinking and viewing. Having this leverage is essential for me since I aim to comprehend the American attitude towards marketing its culture and the process of bringing a moving picture to life.

My positive attitude never illuded me. During my year in the U.S. as an Au Pair, I worked four months to get four university applications ready. I believed in it even though I was skeptical sometimes in order to protect myself from a possible failure. But it didn't come. At the end, my dream came true: Columbia accepted me.


REWARD LEVELS TRANSLATION

FOLLOWER - 10 € 
On a student budget 10 € is the difference between a night out after an intensive  studying  week and a pijamas movie night at home. Thank you!

SUPPORTER - 50 €
This is a big demonstration of support. Thank you because I know  how much this amount affects a family life. Thank you so much!

FAN - 100 €
This is more then just support! It's admiration and enthusiasm toward my studying project. It's a kind of love and I'm so grateful to you. Thank you from the bottom of my heart.

CHEERLEADER - 200 €
You cheer and take the field for me through a donation that helps me face the game with a better grit and energy.  Thank you and thank you again.

TRUE BELIEVER - 500 €
You truly believe in me and you have the possibility to demonstrate it with a remarkable donation. This means a huge step forward in orger to reach the final goal, so thank you, thank you, thank you.

PATRON- MECENATE - 1000 €
This isn't just support, it's philanthropy! You believe in me and in my "cinematic objectives" which means you'll get more than an update from me! Infinity times thank you.  
+ Read More
E' con immensa gratitudine che vi comunico il mio arrivo a New York e l'inizio delle lezioni! Da domani il sito verrà chiuso dal momento che la campagna è finita, e chi vorrà restare in contatto con me potrà farlo seguendo la pagina https://www.facebook.com/www.fedeatcolumbia.it

Ci sono tante cose che ho imparato crescendo e guardando i film di Robin Williams, e quello che mi sento di condividere adesso è...

<<Non importa cosa vi dicono, le parole e le idee possono cambiare il mondo (...) Osate cambiare, cercate nuove strade >> - "L’attimo Fuggente"

Grazie infinitamente a tutti !
________________________________________________________

I'm so gratefull and happy to tell you that I've arrived in New York and I've had my first class today! Starting tomorrow the website will be closed -since the campaign is over- and if you want to be in contact with me you can do it by following this facebook page: https://www.facebook.com/www.fedeatcolumbia.it


There are so many things that I've learned growing by watching Robin Williams films, and what I feel to share at this point is the following:
<<No matter what people tell you, words and ideas can change the world (...).... Don't be resigned. Break out!>> "Dead poets society"

A huge thank you to everybody!
+ Read More
Se volete rimanere aggiornati sulla mia avventura universitaria americana potete usare questa pagina perchè ad un certo punto dovrò chiudere il sito! Cercherò di postare ogni tanto come sta andando, come procedono gli studi, e magari qualche buon risultato!

https://www.facebook.com/www.fedeatcolumbia.it?ref=aymt_homepage_panel

If you want to be updated with my American academic adventure you can use this facebook page, since I'll close the site at some point soon.

https://www.facebook.com/www.fedeatcolumbia.it?ref=aymt_homepage_panel

Buona estate!
Have a good summer!
+ Read More
DEFYING GRAVITY thanks to all of you!

Columbia here I come (Eng. Subtitles)
+ Read More
Non l'avevo ancora pubblicata perchè questa foto è orribile, avevo girato da mattina presto per tutta Manhattan per filmare un piccolo video documentario ed ero sfinita... Ma adesso, adesso che sono così vicina al rivederla ancora, adesso chi se ne importa di come è venuta.

I haven't published this picture before 'cause I look orrible. That day I had shoot a little video all around Manhattan since early in the morning and I was super tired... but now, now that I'm so close to see it again I don't care about how the picture came out.

"Keep on going, keep trying, keep your faith baby... It'a all about, it's all abot the climb"
+ Read More
Read a Previous Update

€80,150 of €80,000 goal

Raised by 417 people in 46 months
No Longer Accepting Donations
 Share on Facebook
Created April 11, 2015
Your share could be bringing in donations. Sign in to track your impact.
   Connect
We will never post without your permission.
In the future, we'll let you know if your sharing brings in any donations.
We weren't able to connect your Facebook account. Please try again later.
€20
Anonymous
42 months ago
€10
Anonymous
42 months ago
PZ
€50
Pier Paolo Zoppi
42 months ago

Un forte in bocca al lupo

€10
Anonymous
42 months ago
DM
€20
Daniela Minnetti
42 months ago

In bocca al lupo!!

€93
Anonymous
42 months ago
€10
Riccardo Gallone
42 months ago

Passa il favore!

MV
€10
mauro vaccarella
42 months ago

Realizza il tuo sogno e quando sarai famosa aiuta qualcuno a realizzare il proprio

or
Use My Email Address
By continuing, you agree with the GoFundMe
terms and privacy policy
There's an issue with this Campaign Organizer's account. Our team has contacted them with the solution! Please ask them to sign in to GoFundMe and check their account. Return to Campaign

Are you ready for the next step?
Even a €5 donation can help!
Donate Now Not now
Connect on Facebook to keep track of how many donations your share brings.
We will never post on Facebook without your permission.