Main fundraiser photo

Per Giuno, Matilde & Stefano

Donation protected
Per molti casa di Matilde, Stefano ed il piccolo Giuno, a Roma, sull’Appia Antica, è un luogo speciale, un rifugio, un catalizzatore di energia e spensieratezza. Un posto unico.
Qualche giorno fa, mentre rientravano da un viaggio, una fuga di gas ha causato una esplosione che ha distrutto quasi completamente la casa.

Luisa e Andrea, genitori di Matilde, sono sopravvissuti per miracolo e al momento si trovano in ospedale, non in pericolo di vita.
Una vita intera: lavori, libri, vestiti, foto, giocattoli, documenti, dipinti, sculture sono andati perduti.
Persone provenienti da ogni parte del mondo hanno visitato quella casa e condiviso la generosità di Matilde e Stefano.
Da sempre tanti invitati, bambini di ogni età, hanno  partecipato a feste e condiviso progetti, lavori e idee.


Sicuramente chiunque sia passato da li proverà gran dolore vedendo ciò che ne è rimasto e pensando che nessun altro da ora, avrà la possibilità di scoprirlo.
Per questo con un gruppo di amici abbiamo pensato di organizzare questa pagina per dare una mano a Matilde, Stefano e Giuno a ricominciare.
Per iniziare pensavamo di acquistare una di quelle case mobili pre-fabbricate in legno velocemente installabili, per far loro  affrontare la ricostruzione in loco e dare la possibilità a Giuno di continuare serenamente la sua vita.
Una volta ricostruita la casa, la casa mobile rimarrà la per dare ospitalità , come è sempre stato, a persone e amici da tutto il mondo venuti per condividere la magia di questo posto.
Dai, Diamo una mano.

Altre foto qui: https://bit.ly/2TkaISr


For many, Matilde, Stefano and little Giuno’s house in Rome, close to Appia Antica, is a magical place, a shelter, a catalyst of great energy and positive vibes. A truly unique place.
Few days ago, while travelling back home from a trip, a gas leak caused a massive explosion that almost completely destroyed the house.

Miraculously, Luisa and Andrea, Matilde’s parents who live on the top floor, are alive. Both are now in hospitals with non-life-threatening conditions.
An entire lifetime of work, books, clothes, photos, toys, documents, paintings, sculptures… are all gone.
People from all over the world have been welcomed in Matilde and Stefano’s home and have experienced their boundless generosity and hospitality. They hosted countless projects, parties and cookouts for their friends of all ages. Anyone who has ever passed through their home will surely be heartbroken to see what remains. 

That’s why, with a group of friends, we set up this page to help Matilde and Stefano to start over.
We are thinking to begin with  a pre-fabricated wooden house. They are quick to install, which will enable them to deal with the clean up and rebuild while Giuno continues going to school without interruption.
Once the original house is rebuilt, the new pre-fab structure can be used to accommodate guests who come by to share the beauty of their home. 
Let’s help. 

More pictures available here: https://bit.ly/2TkaISr
Donate

Donations 

  • Riccardo Melito
    • €100 
    • 5 yrs
Donate

Organizer and beneficiary

Giuseppe Furcolo
Organizer
Stefano Memoli
Beneficiary

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily.

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about.

  • Trusted

    Your donation is protected by the  GoFundMe Giving Guarantee.