Main fundraiser photo

Kene Project

Donation protected

Kene Project
was conceived in 2017 by Mohamed Keita, a young photographer arrived in Italy after a long and dramatic journey after he run away from the civil war in Côte d'Ivoire. Completely alone and without a shelter, he discovered photography: his passion became his profession and a chance of redemption.

Today his desire is to give the same opportunity to young people living in similar disadvantaged contexts. With this thought in mind, Mohamed founded Kene, a cultural project aimed to provide an educational programme for teenagers leaving in the suburbs of Bamako (Mali). Here he offers a concrete alternative to life in the streets as well as an opportunity for personal and cultural emancipation.

Who benefits from the programme?

Teenagers between 10 and 18 years old who live in indigent contexts.

What is our mission?

Kene (which signifies “space” in the local language, a place for redemption and gathering) aims to support teenagers in their every-day life and to build an education environment where to gain photographic and technical knowledge. These skills will help them to widen their professional horizon.

The funds will be used to back up the on-going project and to buy new photographic gears to involve more and more students.

A future initiative is to launch a parallel female activity where the mothers of the students could play a more significant role, making the laboratory a home. 

This is in line with the mission of Pianoterra, the onlus association which has been from the beginning in support of the project Kene, and that is specialized in helping and assisting vulnerable families, especially mothers and children.

Your donation will make a huge difference!

THANK YOU FOR YOUR SUPPORT!


ITALIAN VERSION

Kene è un progetto fondato nel 2017 da Mohamed Keita, un giovane fotografo giunto dopo un lungo e drammatico viaggio in Italia, in fuga dalla guerra civile in Costa d’Avorio. Senza casa e famiglia, ha trovato nella fotografia una professione e una passione: una chance di riscatto che ora vuole concedere ai ragazzi che, come lui, vivono in situazioni di povertà e disagio sociale.
Con questo desiderio nasce Kene, un progetto culturale che coinvolge bambini e adolescenti in contesti difficili, residenti nelle periferie di Bamako (Mali), in un percorso di formazione e integrazione, per offrire loro un’alternativa concreta alla vita di strada e un’opportunità di emancipazione personale e culturale.

 
A chi si rivolge?

A ragazzi di età compresa tra i 10 e i 18 anni, che vivono in contesti sociali fortemente svantaggiati.
 

Qual è l’obiettivo?

Kene (che nella lingua locale significa "spazio", per simboleggiare un luogo di incontro e redenzione) mira a sostenere i ragazzi nella loro vita quotidiana e costruire una realtà educativa in cui poter acquisire conoscenze fotografiche e competenze tecniche utili ad ampliare i loro orizzonti professionali.

I finanziamenti serviranno a sostentere il lavoro già iniziato e ad acquistare nuove attrezzature fotografiche cosí da poter coinvolgere un numero maggiore di ragazzi. Un proposito futuro è avviare un’attività femminile in modo che anche le mamme rivestano un ruolo importante accanto ai loro figli, rendendo lo spazio ancora più familiare e accogliente.

Questa iniziativa è in linea con la missione di Pianoterra, una associazione onlus specializzata nell'assistenza alle famiglia in difficoltà, con particolare attenzione a madri e bambini, che fin dall'inizio è stata di supporto al progetto Kene.
 
Il vostro supporto potrà cambiare la vita di molti ragazzi!

Grazie per il vostro contributo.

Organizer

Mohamed Keita
Organizer
Rome, Metropolitan City of Rome

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily.

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about.

  • Trusted

    Your donation is protected by the  GoFundMe Giving Guarantee.