Main fundraiser photo

Help Noor's Family Evacuate Gaza

Donation protected
Hi, my name is Noor. I am 20 years old and from the Alshatia refugee camp in Gaza. I am writing to you to share my family's story with the hope that you can help us secure a safer future.

Before the war, I studied business administration. I have known I wanted to do it since I was sixteen. In high school, I received a scholarship for being an outstanding student. I love the professors at my university and I loved gaining experiences from them. I was very excited to finish my bachelor’s degree in my city so that I could complete my master’s degree abroad. I even obtained a Tawakkol Karman scholarship to help my English studies. Sadly, I did not complete it because the electricity and internet in the Gaza Strip were cut off at the beginning of this war.

I reside in Gaza with my three family members. My father, Arif, is 64 years old. He built a business as a food distributor, but lost all his possessions, his livelihood, and money in this war. My mother, Eatimad, is 52 years old. Before the war, she was a community organizer who helped educate workers about their rights. My twin Mohammed was studying multimedia at Al Azhar University before the war. He has a love for photography and video editing. Now he is volunteering to help children in tents, he distributes food and clothing to children in need.

We have lost all our things, we find ourselves displaced, searching for a safe shelter away from the sound of rockets and continuous bombardment. Travel prices skyrocketed suddenly, making travel an unattainable option for my family. We couldn't afford these exorbitant costs, especially during war, when safety became the top priority. I want to help my family escape this destruction.

Through our story, I appeal to the world to understand the magnitude of the suffering we, the people of Gaza, are experiencing. I hope for the freedom to roam in our lives and to live in peace away from the destruction and fear surrounding us.

Therefore, I appeal to you for help. We are in desperate need of your financial support to cover the costs of travel accommodations in a safe place. The cost for us to escape Gaza is $20,000. We have set our goal as $25,000 to help cover our escape and to help us set up in Egypt.

I urge all of you to donate whatever you can to support me and my family in these difficult times so that we can obtain protection and safety.
Noor

مرحبًا، اسمي نور، وأعيش في مخيم الشاطئ في غرب قطاع غزة.
قبل وصول هذه الحرب التي دمرت كل شيء تمامًا، كنت أعيش في منزل مليء بالحب والأمل.
أقيم في غزة مع ثلاثة من أفراد عائلتي.
والدي، عارف، يبلغ من العمر 64 عامًا ويعمل كموزع للمواد الغذائية. فقد كل أغراضه وماله في هذه الحرب.
والدتي، إعتماد ، تبلغ من العمر 52 عامًا وتعمل كنقابية، تساعد العمال وتثقفهم حول الدفاع عن حقوقهم. تكسب فقط 552 دولار شهريًا، وهو ما يكاد يكفي للعيش في هذه المدينة بسبب ارتفاع أسعار المواد الأساسية.

أما أخي التوأم محمد البالغ من العمر 20 عامًا، كان يدرس الوسائط المتعددة في جامعة الأزهر. كان يحب دراسته ولا يزال يحب التصوير الفوتوغرافي وتحرير الفيديو، والآن هو يتطوع لمساعدة الأطفال في الخيام، يقدم لهم الطعام للعيش والملابس لحماية أجسادهم من البرد.

بينما كنت أدرس إدارة الأعمال، كنت أحب هذا التخصص، واخترته منذ كنت في السادسة عشرة من عمري. حصلت على منحة دراسية في المدرسة الثانوية لأنني كنت واحدة من الطلاب المتميزين. درست بحب، أحببت الأساتذة في جامعتي، وأحببت اكتساب كل الخبرة منهم. كنت متحمسة جدًا لإنهاء درجة البكالوريوس في مدينتي حتى أستطيع إكمال درجة الماجستير في الخارج.
كنت أستعد منذ بداية السنة الأولى من دراستي في البكالوريوس عندما حصلت على منحة توكل كرمان لتعلم اللغة الإنجليزية لتطوير لغتي الإنجليزية، لكنني لم أكملها لأن الكهرباء والإنترنت في قطاع غزة انقطعا منذ بداية هذه الحرب. أشعر بخيبة أمل شديدة وفقدان للأمل. لم أعد نور السابقة التي درست وعملت بجد وكانت تسعى لتكون شخصية مهمة في المجتمع، تسعى لرفع رأس والديها من . الآن أنظر إلى والدي كأن صاعقة داخلي تريد أن تأخذهما وتخرجهما من هذا البلد وهذا الدمار.
لكن الآن نشعر بالشتات، نبحث عن مأوى آمن بعيدًا عن صوت الصواريخ والقصف المتواصل.
تحولت آمالنا في السفر بحثًا عن ملاذ آمن إلى مهمة شبه مستحيلة. ارتفعت أسعار السفر فجأة، مما جعل السفر خيارًا لا يمكن الحصول عليه بالنسبة لأسرتي. لم نستطع تحمل هذه التكاليف، خاصة خلال الحرب عندما يصبح الأمان أهم أولوياتنا.
أشعر باليأس لرؤية أطفالنا يعانون من نقص في الطعام والمياه النظيفة ونحن نتنقل من مأوى إلى آخر بحثًا عن مكان يوفر الحماية والأمان. أبذل قصارى جهدي لأظل قوية من أجل عائلتي، لكن الظروف القاسية والمعاناة المتزايدة تثقل عليّ.
من خلال قصتنا، أناشد العالم لفهم مدى المعاناة التي نعانيها، نحن شعب غزة.نآمل في حرية التجوال في حياتنا والعيش في سلام بعيدًا عن الدمار والخوف الذي يحيط بنا.
لذا، أناشدكم بالمساعدة. نحن بحاجة ماسة لدعمكم المالي لتغطية تكاليف السكن في مكان آمن. تبلغ تكلفة هذا الدعم حوالي 22,000 دولار، وهو مبلغ كبير بالنسبة لنا في ظل الظروف الحالية.
لذا، أحثكم جميعًا على التبرع بما تستطيعون لدعمي وعائلتي في هذه الأوقات الصعبة حتى نتمكن من الحصول على الحماية والسلامة التي نستحقها.

*My name is Emily McMullen and I will manage the fundraising and get the money to Noor and her family. I currently reside in DC and will manage everything from here. Feel free to reach out with questions.
Donate

Donations 

  • Verity Crane
    • $10 
    • 15 d
  • Sienna McCarthy
    • $20 
    • 24 d
  • Anonymous
    • $5 
    • 1 mo
  • Marian Dalke
    • $125 
    • 2 mos
  • Rachel Harvey
    • $60 
    • 2 mos
Donate

Organizer

Emily McMullen
Organizer
Washington D.C., DC

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about

  • Trusted

    Your donation is protected by the GoFundMe Giving Guarantee