Main fundraiser photo

3000 bricks for a school in Kenya, Dundori

Donation protected
English text below
 
1 CHF = 1 MATTONE
ABBA sta costruendo un centro scolastico per 500 bambini in Kenya, in una zona rurale a 2700 m.s.l.m di altitudine della Contea di Nyandarua.
Il progetto è una risposta ad un’esigenza della popolazione locale, che considera la scuola un valore sociale importante per il territorio e si è sempre battuta per la sua scuola. Le comunità locali sono molto coinvolte e partecipano con i lavori di manovalanza e di scavi delle fondamenta.
Il centro scolastico è stato concepito secondo i nuovi criteri richiesti dal Ministero dell’Educazione, funzionale, accogliente e sicuro, tenendo conto dell’impatto ambientale con l’utilizzo di materiali locali.
Iniziato nel 2020, il progetto è suddiviso in 4 fasi, delle quali 2 sono concluse con 15 aule per la scuola primaria, i servizi igienici, e la torre idrica. La seconda con due dormitori per 200 bambini. Da realizzare per il completamento del centro la cucina e la sala mensa, classi per la junior secondary, i laboratori, la biblioteca, gli uffici e le classi per la musica e i computer.
Il centro scolastico accoglierà 500 bambine e bambini con un asilo nido, una classe di pre-asilo con metodo Montessori, 2 classi di scuola materna e 8 classi di scuola primaria.
L’obiettivo è quello di trasformare la scuola in un “centro di riferimento” per la regione.
 
ABBA è un'organizzazione di cooperazione internazionale privata no-profit, con sede a Corzoneso. Fra i suoi scopi e obiettivi, realizza, promuove e sostiene progetti che favoriscano la crescita di persone in difficoltà e l’autosviluppo delle comunità locali nei Paesi del Sud, rispondendo a bisogni concreti, con il coinvolgimento della popolazione nel rispetto delle loro radici, e in collaborazione con i partner locali. I collaboratori di ABBA operano a livello di volontariato.
Attiva dal 1996 in Asia, Africa e America Latina, con progetti e programmi in diversi settori.
 
------
 
1 CHF = 1 BRICK
ABBA building a school center for 500 children in Kenya, in a rural area at an altitude of 2700 m above sea level in Nyandarua County.
The project is a response to a need of the local population, which considers the school an important social value for the area and has always fought for it.The local communities are very involved and participate with the labor and digging of the foundations.
The school center was designed according to the new criteria required by the Ministry of Education, functional, welcoming and safe, taking into account the environmental impact with the use of local materials.
Begun in 2020, the project is divided into 4 phases, of which 2 are completed with 15 classrooms for the elementary school, toilets, and water tower. The second with two dormitories for 200 children. To be built for the completion of the center are the kitchen and dining hall, classrooms for junior secondary, laboratories, library, offices, and classrooms for music and computers.
The school center will welcome 500 children with a nursery school, a pre-kindergarten class using the Montessori method, 2 kindergarten classes and 8 elementary school classes.
The goal is to transform the school into a "reference center" for the region.
 
ABBA is a private non-profit international cooperation organization, based in Corzoneso. Among its aims and objectives, it realizes, promotes and supports projects that favor the growth of people in difficulty and the self-development of local communities in Southern countries, responding to concrete needs, with the involvement of the population in respect of their roots, and in collaboration with local partners. ABBA collaborators operate on a volunteer basis.
Active since 1996 in Asia, Africa and Latin America, with projects and programs in various sectors.
 
 
 

Organizer

Daniela Abruzzi
Organizer
Corzoneso

Your easy, powerful, and trusted home for help

  • Easy

    Donate quickly and easily.

  • Powerful

    Send help right to the people and causes you care about.

  • Trusted

    Your donation is protected by the  GoFundMe Giving Guarantee.